15 Οκτωβρίου 2025
  • 15 Οκτωβρίου 2025
  • Home
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των μαθημάτων – Τα στατιστικά που προβληματίζουν

Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των μαθημάτων – Τα στατιστικά που προβληματίζουν

By on 26 Ιουνίου 2025 0 153 Views

Ανακοινώθηκαν σήμερα (Πέμπτη 26 Ιουνίου), οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025, με τους αριθμούς να επιβεβαιώνουν για ακόμη μία χρονιά τη βαθιά εκπαιδευτική ανισορροπία: από τη μία, υψηλά ποσοστά κάτω από τη βάση· από την άλλη, ελάχιστοι αριστούχοι, και μόνο σε επιλεγμένα μαθήματα.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, 88.637 υποψήφιοι συμμετείχαν στις εξετάσεις για 68.788 θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Από αυτούς, 73.941 προέρχονται από τα Γενικά Λύκεια και 14.696 από τα ΕΠΑΛ. Η εικόνα που προκύπτει δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας: στα βασικά μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά και η Ιστορία, περισσότεροι από τους μισούς υποψήφιους έγραψαν κάτω από τη βάση.

Ειδικά στα Μαθηματικά, το 59,12% των υποψηφίων απέτυχε να περάσει τη βάση, με ένα ανησυχητικό 34,52% να κινείται στη βαθμολογική ζώνη 0-5. Στην Ιστορία, το 53,31% έγραψε κάτω από 10. Η εικόνα δεν διαφέρει πολύ στη Φυσική (50,05% κάτω από τη βάση) και στα Αρχαία Ελληνικά (47,69%).

Ωστόσο, δεν λείπουν τα μαθήματα των «δύο ταχυτήτων», όπου παρατηρείται παράλληλη συγκέντρωση πολύ χαμηλών αλλά και άριστων επιδόσεων. Στην Οικονομία, για παράδειγμα, το 29,33% των μαθητών έγραψε από 18 έως 20, αλλά και το 33,12% δεν κατάφερε να ξεπεράσει τη βάση. Παρόμοια είναι τα στοιχεία για τα Λατινικά, τη Βιολογία και την Πληροφορική.

Στον αντίποδα, τα ποσοστά αριστούχων σε κρίσιμα μαθήματα, όπως η Νεοελληνική Γλώσσα, παραμένουν απογοητευτικά χαμηλά: μόλις το 0,91% έγραψε πάνω από 18. Στα Μαθηματικά, το ποσοστό των άριστων δεν ξεπερνά το 6,98%, ενώ στη Φυσική ανέρχεται στο 9,39%. Στην Ιστορία, παρά την κακή συνολική εικόνα, το ποσοστό των άριστων φτάνει στο 12,96%.

Από σήμερα, οι υποψήφιοι μπορούν να υπολογίσουν τα μόριά τους μέσω της εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας (https://markcalc.it.minedu.gov.gr), ενώ απομένει η ολοκλήρωση των ειδικών μαθημάτων και η ανακοίνωση για τη συμπλήρωση των Μηχανογραφικών Δελτίων. Το βαρύ στατιστικό τοπίο, όμως, δύσκολα κρύβεται πίσω από τις τεχνικές λεπτομέρειες: η πορεία προς την Ανώτατη Εκπαίδευση δεν αποτυπώνει μόνο την ατομική προσπάθεια, αλλά και τις δομικές αδυναμίες ενός συστήματος που εξακολουθεί να αναπαράγει την αποτυχία με σταθερή συνέπεια.

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *